98. [mini recenzja] PUELLA MAGI MADOKA MAGICA: THE DIFFERENT STORY #3 ~ Magica Quartet x Honokage




Tytuł PL: Mahou Shoujo Madoka Magica: The Different Story
Tytuł JP: 魔法少女まどか☆マギカ ~The different story~ [Mahou Shoujo Madoka ☆ Magica ~…~]
Pomysł: Magica Quartet
Rysunki: Honokage
Wydawca JP: Houbunsha Co.
Wydawca PL: Waneko
Ilość stron: 162
Data wydania JP: 2012
Data wydania PL: 2014 (wrzesień)
Linki do poprzednich recenzji: 1/2
W życiu mierzymy się z wieloma problemami. Ich rozwiązań poszukujemy poprzez wybory, które niekiedy wydają się być niemożliwe. Jednak należy coś wybrać tak, by później nie mieć żalu do samego siebie. Również patrzymy na to jak nas postrzegają inni ludzie i chcemy, aby zdanie o nas często było odmienne od tej osoby, którą mamy wewnątrz. Takie problemy poruszone zostają w Puella Magi Madoka Magica ~The different story~

Jest to już ostatnia recenzja z tego spin-off’u, więc piszę ją jako podsumowanie serii. Trzeci tomik przyniósł mi najwięcej frajdy z czytania. Wątki stopniowo się zamykają, lecz sam koniec jest dla mnie mało zrozumiały. Po prostu już ostatnich dwudziestu stronach zaczęłam się gubić – co jest wspomnieniem, a co sytuacją obecną dla bohaterek? Ogółem pozostał mi niedosyt. Niby miało skończyć się wszystko dobrze, a tak się nie stało. 

O ile można czuć sympatię do książek czy mang, to takową właśnie czuję do tej serii. Nie jestem przeciwniczką takich tytułów, ponieważ poruszają one problemy, które pojawiają się również w naszym życiu. Nawet pokuszę się o stwierdzenie, iż Madoka jest typową bajką z morałem. W dodatku to jest druga odsłona dobrze znanych nam, z oryginalnej serii, czarodziejek walczącymi z Wiedźmami. Myślę, że na swój sposób mówi o przyjaźni, porusza tematy bliskie sercom nastolatek, pokazuje, jak wielką moc mają wypowiadane słowa oraz to, jak nasze pragnienia mogą wpływać na najbliższych. 

Uważam, że jest to seria godna polecenia, szczególnie dla fanów magical girls. Chociaż nie wydaje mi się aby w większości takich tytułów były takie sceny bitewne, jak właśnie w Madoce. Honokage postarał się, aby czytelnik oglądając światy Wiedźm i ich walki z czarodziejkami czuł niepokój. Wtedy wygląda to tak, jakby koszmary młodych się uprzedmiotowiły. Efekt jest naprawdę bardzo dobry. 
Puella Magi Madoka Magica ~The different story~ jest jedną z niewielu serii, w których spotkałam się z tak dokładnie określonym światem. Przynajmniej przy lekturze tej mangi można to odczuć. Dostajemy te same bohaterki i ten sam świat, a jedyną rzeczą, która się zmienia jest jeden element odmieniający całą historię. Jak sam ilustrator twierdzi: Wszystko zaczęło się od pytania – jakby potoczyły się losy, każdej z dziewczyn, jakby Mami była w trzecim tomie? Mogę tylko dziękować losowi, ze takie pytanie pojawiło się przed twórcami Madoki

TOMIK #3:
Ocena fabuły: 8/10 (rewelacyjna)
Ocena postaci: 7/10 (bardzo dobre)
Ocena „kreski”: 6/10 (dobra)
OCENA OGÓLNA: 21/30 (70% - nieprzeciętny pomysł)

OCENA SERII: [24+19+ 21= 64] 64/90 (71% - nieprzeciętny pomysł)

Komentarze

  1. To Mami nie wystąpi w trzecim tomie Madoki ? :D ( dobry spoiler nie jest zły, szczególnie gdy nie wie się, o którym trzecim tom z uniwersum Madoki się rozchodzi + z Madoką nie jest się zbyt na bieżąco ). Nie wiem, o który tom chodzi, ale niech umrze *wyobraża sobie śmierć w okropnych katuszach*, przynajmniej mam motywacje do dalszego czytania Madoki. No to może, gdy dojdą do mnie zakupione ostatnio perełki pomyślę nad Madoką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam! Tak zawsze unikam spojlerów a tu taka wpadka!! A!!!!! Ale tak, Mami nie występuje w dalszych rozdziałach Puella Magi Madoka Magica. ^^

      Usuń
    2. Spokojnie, dzięki temu będę mogła spokojnie czytać i nie irytować się tą znienawidzoną przeze mnie postacią ^-^

      Usuń

Prześlij komentarz